طراحی سایت خبری چیست؟

منظور از طراحی وب سایت خبری این است که بتوان اخبار روزانه و مهم را در بستر یک سایت منتشر کرد. سایت‌های خبری معمولا به دنبال این هستند که بتوانند با استفاده از بستری مناسب و ساده خبرهای خود را به گوش مخاطبان برسانند.

طراحی سایت خبری این امکان را برای خبرگزاری‌ها فراهم می کند که مطالب خود را به ساده‌ترین حالت ممکن در سایت نوشته و در لیست و صف انتشار محتوا قرار دهند.

در یک سایت حرفه ای خبری باید دسته بندی‌های درست وجود داشته باشد، همچنین امکان اضافه کردن بی نهایت اخبار و مقاله در این نوع از سایت ها فراهم شده باشد.

در حالت کلی، طراحی سایت خبرخوان امکان ارائه جدیدترین اخبار و مقالات را در بستر سایت، به ساده‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن برای خبرنگارها و خبرگزاری‌ها فراهم می‌کند.

اصول طراحی سایت خبری

برای داشتن سایت خبری حرفه‌ای باید تمام جوانب و اصول مهم را در این رابطه در نظر گرفته شود، در زیر برخی از اصول سایت‌های خبری را به اختصار برایتان آورده‌ایم:

  1. کاربرپسند بودن سایت
  2. سرعت سایت
  3. درج خودکار اخبار سایت
  4. rss درست و اصولی
  5. امنیت سایت
  6. نمایش صحیح در گوشی‌های همراه
  7. امکان اضافه کردن اخبار توسط خبرنگارهای مختلف
  8. امکان محدودیت‌های دسترسی برای کاربران سایت
  9. سئوی سایت مناسب
  10. نقشه سایت
  11. آمار بازدید از اخبار

در انتها نیز باید بدانید که آمار استفاده از گوشی‌های هوشمند، بیش از پیش شده است و بیشتر افراد برای خواندن اخبار از گوشی‌های خود استفاده می کنند. بنابراین نیاز است که وبسایت شما برای این دستگاه‌ها کاملا درست و مناسب طراحی شده باشد.

همچنین یکی از مهم ترین اصولی که در طراحی سایت پایگاه خبری حرفه ای باید به آن توجه کنید، اتوماتیک بودن سایت است. به این معنا که اخبار در صف انتشار قرارگرفته و بدون هیچگونه دخالتی منتشر شوند.

هدف از طراحی سایت خبری

یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی سایت پایگاه خبری، در اختیار قرار دادن آخرین اخبار روز در برای کاربران و در سریعترین زمان ممکن است. راه‌اندازی بخش تبلیغات سایت و ایجاد کسب درآمد از این طریق است نیز هدف بعدی طراحی وب سایت خبری می‌باشد.

بیشتر خبرگزاری‌ها برای اینکه از رقیبان خود عقب نمانند، به دنبال داشتن یک سایت حرفه‌ای و کارآمد برای خود هستند. این موضوع نه تنها بر روی برندینگ این مجموعه‌ها و ارگان‌ها تاثیر به سزایی دارد، بلکه باعث افزایش مخاطبان نیز می‌شود. در واقع خبرگزاری‌ها با طراحی وب سایت خبری، شانس خود را برای داشتن مخاطبان جدیدتر امتحان می کنند.

هرچقدر که مخاطبان بیشتری برای سایت شما وجود داشته باشد، به همان اندازه نیز می‌توانید انتظار درآمد بیشتر را از سایت خود داشته باشید. معمولا یکی از راه‌های کسب درآمد از سایت‌های خبری، ریپورتاژ آگهی و فروختن جایگاه‌های تبلیغاتی در سایت می باشد.

خبرگزاری‌های معروف نظیر yjc، ایسنا، تسنیم، فارس و … به صورت میانگین، بالای 50 هزار مخاطب روزانه از طریق سایت خود دارند.

طراحی سایت خبری حرفه ای

منظور از طراحی حرفه ای سایت خبری این است که نیازهای شما به صورت کامل در سایت گنجانده و همچنین اصول و قواعد مهم در روند طرحی سایت به صورت صحیح و کاربردی پیاده سازی شود.

سایت‌های خبری حرفه‌ای، دارای خبرخوان‌های بسیار پیشرفته هستند تا بتوانند اخبار سایر سایت‌ها را نیز در سریع‌ترین زمان ممکن جمع آوردی کنند. در ادامه به برخی از نکاتی که باید در روند طراحی سایت پایگاه خبری حرفه ای انجام شود، اشاره کرده ایم:

  1. جستجوی قوی و حرفه ای برای کاربر
  2. سرعت بسیار مناسب سایت
  3. امکان چاپ و نسخه pdf خبرها
  4. اشتراک گذاری اخبار در شبکه اجتماعی
  5. اپلیکیشن موبایل
  6. چند زبانه بودن سایت خبری
  7. استفاده از نسخه amp
  8. دسته بندی درست
  9. آرشیو سایت
  10. نظرسنجی‌ها
  11. ربات‌های خبرخوان
  12. تعیین نقش‌های کاربری مختلف
  13. پنل مدیریتی حرفه‌ای

طراحی سایت خبری با وردپرس

طراحی سایت پایگاه خبری با وردپرس چند سالی است که در بین طراحان سایت دنیا، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر بسیاری از سایت‌های خبری معروف جهان همچون: رویترز، CNN و بی بی سی، از وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده می کنند.

در اصل هدف سیستم مدیریت محتوای وردپرس از همان ابتدا برای انتشار مطالب و اخبار بود که بعد از محبوبیت فراوان آن، در بخش‌های دیگر نیز توسعه یافت. یکی از دلایلی که بیشتر افراد به دنبال طراحی سایت خبری با وردپرس می باشند این است که، کار با وردپرس راحت‌تر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا می باشد و افراد به راحتی می‌توانند نحوه کار با آن را آموزش ببینند.

همچنین هزینه توسعه سایت‌های وردپرسی نسبت به طراحی سایت اختصاصی، بسیار کم‌تر می باشد.

ما می‌توانیم برای شما، یک سایت خبری بر پایه وردپرس طراحی کنیم که پاسخگوی نیاز شما باشد.

طراحی سایت خبری با html

صفحات یک سایت خبری با استفاده از html طراحی و کدنویسی می‌شود. اما برای مدیریت آن نیاز به زبان برنامه نویسی دوم می‌باشد تا باتوانید مطالب و اخبار خود را دسته بندی نمایید. در اصل طراحی سایت خبری با html، تنها شامل صفحات مختلفی می‌باشد که کاربران آن را مشاهده می‌کنند.

یک سایت خبری حرفه‌ای، باید صفحات کاربرپسندی را با استفاده از html در سایت خود ایجاد نماید.

طراحی سایت خبری اتوماتیک

به دلیل حجم بالای اخبار و سرتیترها، باید در طراحی وب سایت خبری، قابلیت انتشار خودکار اخبار و سرتیترها وجود داشته باشد. زمانی که شما کار طراحی سایت خود را به لایو دیزاین می سپارید، ما این بخش را به صورت کامل برای شما راه اندازی می کنیم و می توانید به راحتی از قابلیت انتشار اتوماتیک اخبار استفاده کنید.

تعرفه و قیمت طراحی سایت خبری

تعرفه و قیمت طراحی سایت خبری با توجه به آنچه شما می‌خواهید، متفاوت است. اما در ادامه می توانید قیمت پایه طراحی سایت‌های خبری لایو دیزاین را مشاهده نمایید.